Ο πρόλογος του παρόντος παρουσιάζει με πολύ γλαφυρό και ρομαντικό τρόπο τις σκέψεις των ατόμων που ξεκίνησαν την δημιουργία ίου Ομίλου.
Όμως ο ρομαντισμός και ο ρεαλισμός συναντήθηκαν στον Ο.Θ.Α.
Και αυτό επισημαίνεται και εξηγείται ως εξής: Το άθλημα της ιστιοπλοΐας, είναι ένα ευγενές άθλημα με δικούς του κανόνες, δικά του ήθη και δικά του έθιμα. Διέπεται δε εκτός από την αγωνιστικότητα, και τη ναυτοσύνη. Είναι ένα ακριβό άθλημα διότι απαιτεί περισσότερα χρήματα από οποιοδήποτε άλλο. Δεν είναι μόνο η στολή και μια μπάλα, απαιτεί και σκάφος με τον εξοπλισμό του. Τα σκάφος είναι αρκετά ακριβό έως πανάκριβο θα λέγαμε για το εισόδημα της μέσης αστικής τάξης. Έτσι λοιπόν στο πέρασμα των χρόνων έγινε ένα άθλημα στο οποίο αγωνιζόταν και συμμετείχαν μόνο εύποροι άνθρωποι. Ύστερα δε από την εξέλιξη που του έδωσαν οι Άγγλοι κατά την εποχή της κοινοπολιτείας θα χαρακτηρίζονταν ως το άθλημα των ευγενών.
Έτσι λοιπόν με τη δημιουργία του Ο.Θ.Α., την εποχή εκείνη, στο άθλημα αυτό μπορούσαν και μπορούν να συμμετέχουν και άτομα με μικρό εισόδημα και από φτωχότερες λαϊκές τάξεις.
Και όπως προαναφέρθηκε οι επιτυχίες ήταν πέραν του αναμενόμενου.
Και γίνονται ακόμα μεγαλύτερες αν συλλογισθεί κανείς την οικονομική δυνατότητα τόσο του Ομίλου όσο και των αγωνιζομένων. Οι αθλητές του Ομίλου βάσει εσωτερικού κανονισμού συμμετείχαν και συμμετέχουν με έξοδα του Ομίλου σε όλους τους προκριματικούς αγώνες και στο πανελλήνιο πρωτάθλημα της κατηγορίας τους, όταν σε άλλους πλουσιότερους ομίλους απαιτείται ίδια συμμετοχή.
Με το να καταβάλλει ο Ο.Θ.Α. τα έξοδα των αγώνων των αθλητών του επιτυγχάνει την ίση μεταχείριση, τους δίνει ίσες δυνατότητες, τους λύνει προβλήματα που μπορούν να τους δημιουργήσουν άλλοι και κρατά τον αθλητή συγκεντρωμένο στην προσπάθεια του.
Εκ του παραλλήλου όμως και οι παράγοντες του Ομίλου συνεισέφεραν τόσο στην Ομοσπονδία όπως προαναφέρθηκε όσο και στην εκτεταμένη παρουσία τους στις τελετές απονομής άλλων ομίλων και με τις δημόσιες σχέσεις τους ευρίσκονταν παρόντες σε όλα τα Ιστιοπλοϊκά δρώμενα, επιτυγχάνοντας μ' αυτό τη στήριξη των αθλητών του στις δυσκολίες που μπορούσαν να τους δημιουργηθούν και εκτός θαλάσσης.
Δε δίστασαν δε πολλές φορές να έλθουν σε οξείες αντιπαραθέσεις τόσο με άλλους παράγοντες προκειμένου να αποδοθεί του περί δικαίου αίσθημα, ή ακόμα - ακόμα να αποτραπεί επερχόμενη αδικία.
Πέρα όμως από τα αθλητικά δρώμενα το πέρασμα στην ιστορία δεν ήταν τόσο ευχάριστο για τους διοικούντες. Με δεδομένο ότι η πολιτεία παρέχοντας το δικαίωμα στο κάθε ναυταθλητικό σωματείο να έχει ένα εισόδημα από το κυλικείο του δεν ήταν λίγοι εκείνοι που επιβουλεύτηκαν τόσο το χώρο του, όσο και την αξιοπρέπεια του.
Μέλη απλά και μέλη του Δ.Σ. έδωσαν τεράστιους αγώνες προκειμένου να ξεφύγουν από αυτές τις σκοπέλους.
Ένας ήταν ο οδηγός το ήθος και η ναυτοσύνη.
Παρόλο που τα προβλήματα δεν έλειψαν ποτέ και συνεχίζουν υφιστάμενα έως σήμερα, αξίζει να σημειωθούν ευτράπελα τα οποία βασανίζουν τον Όμιλο μη εξασφαλίζοντας έτσι ακόμα πιο δυναμική παρουσία. Τα πιο ωραίο της υπόθεσης που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι από τη στιγμή παραχώρησης του χώρου στον Όμιλο επέβαλλε η πολιτεία ένα μίσθωμα. Αλλά αυτό είναι φυσιολογικό, το παράδοξο είναι ότι επιβλήθηκαν αναδρομικά μισθώματα από την ημερομηνία εγκαταστάσεως του ομίλου στο χώρο αυτό τα οποία στο σύνολο είναι ακριβότερα του σημερινού.
Με τη δημιουργία σχολής ανοικτής θαλάσσης δόθηκε η δυνατότητα σε ανθρώπους της θάλασσας να βρουν δουλειά έστω και προσωρινή πολλές φορές και να αποκτήσουν εμπειρία η οποία τους ήταν πολύτιμη για την εξέλιξη της καριέρα τους.
Πολλοί αθλητές μη έχοντας επαγγελματική κατάρτιση που να τους επιτρέψει την άμεση δραστηριοποίηση τους και ένταξη τους στην αγορά εργασίας βρήκαν αρωγό τον Ο.Θ.Α. προσφέροντας τους εργασία σαν προπονητές δίνοντας τους έτσι το πλεονέκτημα να συνεχίζουν την ενασχόληση τους με την αγάπη τους.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο διοίκησης του Ο.Θ.Α. δεν ήταν ποτέ ένα μοντέλο που συναντούμε σε επιχειρήσεις ή σε άλλα αθλητικά σωματεία αλλά ήταν και είναι ξεκαθαρισμένο ότι το άτομο το οποίο θα βοηθήσει με την παρουσία του στο Δ.Σ. θα πρέπει να έχει πέραν του χρόνου και τη θέληση και τον αλτρουισμό ούτως ώστε να υπηρετεί τα μέλη και τους αθλητές.
Πρώτα οι αθλητές και τα μέλη είναι η φιλοσοφία μας.
Στην προσπάθεια τους αυτή δε δίστασαν να ζητήσουν και την αρωγή των γονέων και κηδεμόνων των αθλητών χωρίς όμως να τους επιβαρύνουν οικονομικά.
Θέλοντας να πιστεύουμε, και όπως αποδεικνύεται μάλιστα εκ των πραγμάτων, ότι θα συνεχισθεί αυτό το μοντέλο και θα ξεπεράσει τα όποια εμπόδια του παρουσιασθούν.
Είναι ένα ακόμα σημείο που κάνει τη διαφορά και που προσφέρει στους ανθρώπους που αγαπούν την ιστιοπλοΐα και τη θάλασσα να επιτύχουν τους στόχους τους.
Ελπίζοντας ότι στο μέλλον θα βρεθούν άτομα με ρομαντισμό και αλτρουισμό που θα αντιπαρέλθουν τα καθημερινά τους προβλήματα και με ανάσες αλμύρας και ιωδίου θα βρεθούν στο δρόμο του.
Τέλος η φιλοσοφία όλων στη διοίκηση όσον αφορά το θέμα της ιστιοπλοΐας βασίζεται σε έναν απλό κανόνα:
Η ταχύτητα ενός ιστιοφόρου, καθώς πλέει στη Θάλασσα οφείλεται σε δύο παράγοντες:
0 1ος έχει σχέση με την κατεύθυνση του ανέμου και την ώθηση (αναρρόφηση) που μεταδίδει η δύναμη του
Ο άλλος παράγοντας έχει σχέση με την ιδιαίτερη μορφή του ιστίου (πανιού), το οποίο, προβάλλοντας αντίσταση στον άνεμο, προκαλεί ώθηση με κατεύθυνση κάθετη προς εκείνη του ανέμου.
Όταν το ιστιοφόρο και ο άνεμος έχουν την ίδια κατεύθυνση, τότε μόνο ο πρώτος παράγοντας είναι παρόν.
Σ' αυτή την περίπτωση, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το ιστιοφόρο είναι ίση με εκείνη του ανέμου.
Αντίθετα, όταν το ιστιοφόρο κινείται σε διαφορετική κατεύθυνση από τον άνεμο, τότε υφίσταται και τους δύο παράγοντες.
Το άθροισμα τους μπορεί να δώσει ταχύτητα που θα ξεπεράσει συνολικά την ταχύτητα του ανέμου.
Εμπρός λοιπόν ξεπεράστε τον!